Twoja Firma

Jak rozmawiać z partnerami biznesowymi?

Spotkanie

To, w jaki sposób budujesz relacje interpersonalne ze swoimi partnerami biznesowymi może mieć kluczowe znaczenie dla powodzenia Twoich planów.  Ważny jest nie tylko profesjonalizm. Równie ważny jest sposób, w jaki prowadzisz rozmowy.

Komunikacja interpersonalna nie jest sprawą prostą. Podstawą jest umiejętność aktywnego słuchania, skupienie na rozmówcy oraz umiejętność obserwacji.  Przekaz niewerbalny w wielu przypadkach pozwoli odczytać więcej niż słowa.  Kiedy wyczuwamy rozbieżność pomiędzy słowami a zachowaniem w 55 % ufamy mowie ciała, w 38 % tonowi głosu i w 7% słowom.

I tutaj nie najlepsza wiadomość dla mężczyzn – kobiety mają większą zdolność w zakresie komunikacji niewerbalnej. Jest to jednak umiejętność, którą można rozwijać, nie każdy się z nią rodzi.

Rozwijanie umiejętności interpersonalnych oraz inteligencji społeczne jest kluczem do tego, aby poznać siebie i być świadomym tego, co naprawdę czuje i jak zachowuje się nasz partner biznesowy.

Jakie są więc cechy dobrego rozmówcy?

Dobry rozmówca to ktoś, kto w relacjach z innymi potrafi zachować asertywność i otwartość, podchodzi do swojego rozmówcy w sposób uważny. Jego przekaz jest jasny, potrafi dawać informacje zwrotne.

Umiejętność skupienia się na komunikacji pozwala w odpowiednim momencie na zmianę sposobu prowadzenia rozmowy, czy skłonienie partnera biznesowego do zmiany zachowania, co bardzo często decyduje o tym, czy współpraca zostanie podjęta.

Są to też umiejętności, które przyczyniają się do poprawy jakości naszych relacji w życiu osobistym, więc warto poświęcić czas na ich trenowanie. J

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *