Twoja Firma

Wizja firmy – czy jest Ci potrzebna?

Wizja i priorytety firmy

W naszej codziennej praktyce zdarza nam się spotykać przedsiębiorców, którzy rozpoczynając prowadzenie biznesu nie do końca wiedzą w jakim celu to robią, lub też prowadząc już firmę zaczynają odczuwać zniechęcenie, czy też zmęczenie swoją działalnością. Tak naprawdę brakuje im często wizji, celu, do którego chcą dotrzeć. To powoduje, że pozostają ciągle w tym samym miejscu, podczas gdy inne firmy się rozwijają.

Trudno jest rozpocząć prowadzenie własnego biznesu, czy też go prowadzić, jeśli nie wiadomo, jaki cel zamierzamy osiągnąć. Wizja firmy jest drogowskazem, który pomaga określić, co tym celem jest. Dzięki niej konkretyzujemy nasze wyobrażenia, aspiracje i marzenia. Możemy się zastanowić, na ile nasze zamiary są możliwe do zrealizowania, czy mamy odpowiednie kompetencje i możliwości do działania w danej branży. Jeśli ich nie mamy – pomaga określić kierunki, w których powinniśmy się rozwijać lub jakich specjalistów poszukiwać do współpracy.

Aby wizja była efektywna powinna zawierać:

– ideologię (podstawowe wartości i cele)

– wyobrażenia o przyszłości (perspektywa kilkunastu lat, wyrazisty opis)

Czego dotyczy opis? Przede wszystkim klientów, produktów, wartości, naszej przewagi nad konkurencją, wizerunku, stosunku do pracowników.

Wizja jest niezbędnym elementem motywacyjnym w momentach życiowych zakrętów, kiedy czujemy niepewność co do dalszych losów firmy. Warto dzielić nią ze współpracownikami, wtedy staje się wspólną fascynacją i nie pozwala poprzestawać na tym, co już osiągnęliśmy.

Bez wizji nie może być mowy o wizjonerstwie w biznesie, a to ono pozwala osiągać najambitniejsze cele.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *